автор: Виктория Кристиан
За съжаление понякога се заблуждаваме, че купуваме марков парфюм на
изгодна цена. В действителност ни продават евтина парфюмерия, чиято цена би
трябвало да бъде дори и по-ниска от тази, на
която ни я предлагат. Миналия път говорихме за магията на парфюмите, а днес ще се заемем с прозаична,
но важна тема - видовете
парфюми според концентрацията
на техните съставки.
Надявам се, че тази статия за видовете парфюми ще ви
помогне да се ориентирате в предложенията на парфюмерийните магазини и
специализираните интернет сайтове. Важно е да помним, че под общото наименование "парфюм" се предлагат различни продукти с различна концентрация на ароматните съставки. Както парфюмната, така и тоалетната вода отстъпват по своите качества на истинския парфюм, но за сметка на това са значително по-евтини. Преглеждайте предложенията без да бързате, избирайте внимателно и бъдете винаги красиви, благоухаещи и желани. Приятно пазаруване!
Видове парфюми според концентрацията на съставките
Различни видове парфюми |
В ежедневието често наричаме
"парфюми" различни видове продукти, предназначени да ароматизират
човешката кожа. Това обаче не е съвсем правилно и за да избегнем
разочарованието, е добре да сме наясно
какви са видовете парфюмерийни изделия и какви са разликите между тях...
Всеки парфюм е съставен основно от спирт, ароматен концентрат и вода в
различни пропорции. Понякога в състава на парфюмите се добавят оцветители и
други помощни вещества, но те (с известни изключения) не оказват влияние върху основните качества на
продукта. И така, под общото наименование "парфюми" се крият следните
видове парфюмерийни изделия:
Parfum, на английски език - perfume, на руски - духи, на български
- парфюм. С най-висока интензивност и концентрация на аромата (в някои редки
случаи достига до 30-40%). Това всъщност е истинския парфюм. Той е с най-висока цена и се продава в малки
красиви флакони, обикновено от 15 или дори 7 милилитра. Съдържа скъпи
естествени съставки от растителен и (вече все по-рядко) - животински произход.
Следващият вид е Eau de
Parfum, обозначава се с абревиатурата EdP.
Можем да го преведем като "парфюмирана вода" или "вода от
парфюм". Това "разводняване" води до намаляване на
интензивността на уханието. По сила на
аромата се подрежда на второ място, ароматният концентрат е между 15 и 25%.
Среща се и под името Parfum de Toilette.
Eau de Toilette или EdT - тоалетна вода. Ароматните
концентрати са от 10 до 20%, съответно - от 6 до 12% при мъжките серии. Мирисът
е още по-ефирен.
Eau de Cologne -
одеколон. В каталозите на парфюмерийните къщи и търговските сайтове този продукт
се обозначава със съкращението EdC.
Съответства на тоалетната вода и е аналог, предназначен най-вече за мъже, има съвсем лек мирис. Някои разновидности обаче са с
по-висока концентрация и се доближават до Eau de Parfum.
Всички изброени видове често се назовават с общото име парфюми, но се
различават по концентрацията на етеричните масла и спирта в тях. От тук идва и
разликата в интензивността и трайността на аромата, както и в силата на въздействие върху обонянието. За да бъдете
наясно какъв вид парфюм купувате и дали цената си заслужава - запомнете
споменатите съкращения от букви. Своето значение имат и добавките от
животински произход, които фиксират и подсилват мириса на парфюмите. В
наши дни голяма част от естествените съставки се подменят от изкуствено
синтезирани, което се среща най-вече при евтините парфюми. Също така
имайте предвид, че големите парфюмерийни къщи изготвят своите парфюми по
различни стандарти и не са редки случаите, когато се оказва, че например EdT от
една марка съперничи по сила на аромата с EdP от друга. Още интересни теми можете да изберете от Съдържанието.